Lezersrecensies SuperModel de Musical

Vorige week mochten een aantal lezers van Musicalblog.nl gratis de musical SuperModel bezoeken. Op onze vraag een recensie te schrijven over deze musical kregen we heel veel enthousiaste reacties terug. Alle recensies waren zeer positief. Wij willen drie van deze recensies graag met jullie delen. De schrijvers van deze recensies kunnen binnenkort een pakketje met musicalgoodies in hun brievenbus verwachten…

Zaterdagmiddag was het eindelijk zo ver, ik mocht eindelijk naar SuperModel de Musical. Lekker op stap naar Amsterdam met een vriendin! De musical beviel ons erg goed, we wisten niet zo goed wat we ervan moesten verwachten dus lieten ons totaal verrassen. We wisten al wat spelers dus zaten we goed rond te kijken of ze er allemaal waren. Het eerste wat ons toch wel opviel was dat we Boris niet zagen. Helaas, maar bert- jan verving hem super goed! Goede stem! De gene die ons opvielen waren toch wel Claudia, Oren en Bettina. Claudia heeft een geweldige stem, kippenvel! Oren was gewoon leuk! Bettina zong geweldig en was lekker bitchy aan het spelen, had die kant nog nooit van haar gezien! Het verhaal was leuk, iedereen weet vaak wel hoe het loopt in de modellenwereld maar dit was toch weer beetje anders dan verwacht. De cast deed het leuk en de ensemblenummers waren leuk, vooral don’t stop me now is mij erg bijgebleven. Gezellig avondje uit, ik zeg ga naar supermodel! Je komt er swingend vandaan, helemaal verbaast over de mooie jurken! Musicalblog bedankt voor de kaartjes. En de cast, jullie gaan mij nog een keer terug zien.
Nanne Hartog

In een zaal in het, wat formele en sjieke, Grand Hotel Krasnapolsky, zagen wij op een winderige zaterdagmiddag in januari, Supermodel de Musical. De cast, hun zangtalent en de popsongs vormen het hoogtepunt van de show. De musicalsterren zingen met verve en spelen met enthousiasme en overtuiging. Bettina Holwerda zet bijvoorbeeld een echt krengetje neer.
Jammer van het wat dunne verhaal en de ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ dialogen (“Maar pap, je luistert nooit naar me!“). Dit kon gelukkig de pret helemaal niet drukken. Je kijkt je ogen uit met de mooie kleding, een mix van jaren tachtig en modern (de “Sinterklaas”outfits van Inge Ipenburg!). De jurken zijn geweldig met als lichtend middelpunt de witte bruidsjurk met kerstboomlichtjes. Het publiek was wat afwachtend, maar werd uitbundiger naarmate de show vorderde.
De liedjes zijn goed gekozen, van de solo’s (Papa don’t Preach), de ensemble-nummers (Holding out for a Hero) tot de finale: Rock me Amadeus / Everlasting Love. Het slotstuk is zeer aanstekelijk en we hebben inderdaad de zaal swingend en zingend verlaten. Een aanrader voor een boeiende en vrolijke middag. Bedankt voor deze spetterende voorstelling!

Titia en Renske

Ik snap niet dat er voor deze musical kaartjes moeten worden weggegeven om de zaal te vullen. De locatie is enigszins vreemd en het Krasnapolsky werkt ook niet echt mee aan de publiciteit door de posters van de musical in een zijstraat te hangen, maar toch verdient deze musical geen half lege zalen. Je wordt meegesleurd in een enigszins matige verhaallijn, maar de kwaliteit van kostuums, zang en dans maken dit helemaal goed. Bovendien ziet iedereen op het podium er geweldig uit.  Claudia Graaf en Oren Schrijver zetten hun rol fantastisch neer en vallen erg op in dit gezelschap.  Ook Wouter Graaf, die de homoseksuele Alex speelt, zet deze rol geweldig neer. Niet te overdreven en daardoor zeer geloofwaardig. Al met al een geweldige middag gehad met heerlijke muziek en een cast die er helemaal voor ging ondanks de niet volle zaal.  Laten we hopen dat het opstart problemen zijn, want deze musical verdient beter!
Rosa Tilman

Meer weten over deze musical of kaarten bestellen? Kijk op www.supermodeldemusical.nl