‘The Songs from the movie Sister Act’ swingt de pan uit

Iedereen kent de film Sister Act wel over de zingende nonnen, o.l.v. Whoopi Goldberg. De film was begin jaren negentig een grote hit en staat inmiddels ook als musical op de planken. In deze fim zitten veel bekende nummers zoals ‘I will follow him’, en ‘Ain’t no mountain high enough’. In de show The Songs from the movie Sister Act komen al deze bekende nummers voorbij…

In Engeland gaat het publiek al sinds 2008 dansend door de zaal bij de swingende en feestelijke gospelshow Songs from the movie Sister Act. Het wereldberoemde London Community Gospel Choir, zet de theaters op z’n kop met alle hits uit beide Sister Act films. Met klassiekers als ‘Oh Happy Day’, ‘Shout!’, en ‘Joyful Joyful’ brengt de succesvolle cast in een flitsende setting alle hits uit de Sister Act films momenteel naar de RAI in Amsterdam.
The London Community Gospel Choir zong o.a. met grootheden als Madonna, sir Paul McCartney en Diana Ross. Tijdens de FA Cup Final bezorgde het koor met ‘Abide with me’ bij iedereen in het Wembley Stadion kippenvel. Het koor ondersteunde ook Elton John bij het prachtige Disneynummer ‘The Circle of Life’ uit The Lion King.

Wij bezochten deze show en waren erg verrast. Stilzitten is tijdens deze show letterlijk geen optie. Er wordt namelijk wel van het publiek verwacht dat ze meedoen. Veel bezoekers doen dat al spontaan. Het lijkt even of we in een enthousiaste gospel-kerkdienst zijn beland. Het publiek wordt opgezweept door de hyperactieve ‘Reverend Mark’, die de show van een sausje humor voorziet. Je bent in de church of love beland en dat zul je weten ook.

Zorg dus dat je je dansschoenen aan hebt, want er wordt flink gedanst op de vele oude soulhits die voorbij komen. Zitten blijven kan wel, maar dan zie je dus niets meer van de show, want de mensen voor je zullen ongetwijfeld niet stil willen zitten. The Songs from the movie Sister Act is nog tot en met 4 april te zien in de Amsterdamse RAI en zorgt gegarandeerd voor een leuk avondje uit. Meer informatie en de mogelijkheid om kaarten te bestellen vind je hier.