Recensie: We Will Rock You

Joop van den Ende Theaterproducties presenteert samen met QUEEN Theatrical Productions en Michael Brenner de rockmusical We Will Rock You. We Will Rock You ging acht jaar geleden in première op West End in Londen en is inmiddels wereldwijd door meer dan 10 miljoen mensen gezien. De musical is inmiddels te zien geweest in meer dan 15 verschillende landen waaronder Engeland, Duitsland, Rusland, Japan, Zuid-Afrika, Nieuw Zeeland, Australië en Zwitserland. Nu is het de beurt aan Nederland om kennis te maken met deze rockproductie.

We Will Rock You is een musical gebaseerd op liedjes van Queen en vernoemd naar één van hun grootste hits. Deze musical vertelt het verhaal van een wereld 300 jaar in de toekomst, planeet Ebay genoemd, waar door mensen gemaakte muziek, op echte instrumenten, verboden is en waar alleen digitaal geproduceerde muziek toegestaan is. Alles is er hetzelfde, ieder doet hetzelfde en ziet er hetzelfde uit. Iedereen is een Ga Ga. Het verzet is groeiende want de rebellen, Bohemians genaamd, geloven dat er ooit een gouden tijd was waarin jongeren hun eigen bands vormden en hun eigen liedjes schreven. Ze noemen die tijd: “The Rapsody”. Ergens op de planeet moeten nog een echt instrument verborgen liggen. Zij hebben een held nodig, die dit instrument vindt. Is Galileo die man? De Ga Ga politie is ook op zoek naar Galileo en mochten ze hem vinden sleuren ze hem ongetwijfeld naar de Killer Queen en wordt hij verdoemd tot vergetelheid achter de zeven zeeën van Rhye. Wie is Galileo? Waar is het instrument verborgen? Waar is de plaats waar de Rock nog leeft?

3 September was het zover. Op de rode loper was al goed te zien dat dit een unieke productie is. Waar normaal de kleurrijke galajurken en smokings voorbij schuiven, was het nu voornamelijk zwart, leer en zilver! Iedereen had zich goed aan de dresscode ‘casual with a touch of rock’ gehouden. Na alle BN’ ers kwam Martin van der Starre op krukken voorbij. Voor hem was deze première nogal wrang, aangezien hij vanwege een blessure zijn premièreplek af moest staan aan Charly Luske.

Vol verwachting namen we plaats in de zaal en onder luid gejoel, er was een hele groep Queen fans uitgenodigd voor deze première, begon de show. DJ (Rutger Le Poole) opent de show. Hij doet dit zeer goed, maar jammer genoeg zien we hem pas veel later weer terug. Galileo word gespeeld door John Vooijs. Dit is John zijn eerste echte hoofdrol. Hij zet Galileo goed neer, maar was hij nou verkouden? Zijn stem klonk zeer nasaal. En hij was net als de anderen in het begin slecht te verstaan. Verder lijkt het net of de chemie met andere spelers ver te zoeken is. Alsof hij alleen bezig is met zijn rol.

Pia Douwes is de Killer Queen. Wat ons betreft is Pia niet echt de aangewezen persoon voor deze rol. Wij denken dat Antje Monteiro, die vanaf begin volgend jaar de rol van Pia zal overnemen meer in de buurt komt. Het stemgeluid van Pia is meer klassiek en niet echt geschikt voor de rock nummers van Queen. Op sommige momenten zelfs echt schreeuwerig en onverstaanbaar. Killer Queens rechterhand Khashoggi word gespeeld door Paul Donkers. Deze rol is echt perfect voor Paul. Het is een heerlijk foute en grappige rol.

Marjolein Teepen, die als Scaramouche haar eerste grote hoofdrol speelt, was de grote verrassing van deze show. Met haar prachtige stem en komische talent zet ze perfect Galileo’s brutale baby neer. En bij de rustige nummers weet ze te ontroeren. Charly Luske moest vanwege de blessure van Martin van der Starre in no time de rol van Brit overnemen. Brit is samen met Ozzy, gespeeld door Floortje Smit, de leider van de Bohemians. Gelukkig had Charly deze rol in Duitsland al een tijd gespeeld. En dit was te merken. Hij is voor ons de ideale stoere Brit. De Queen nummers passen perfect bij zijn stem. Een echte macho vol humor. Ook Floortje Smit heeft ons verrast. Als rebel Ozzy staat ze aan Brit zijn zijde. Haar stem is krachtig. Qua spel moet ze nog groeien, maar we zijn er zeker van dat dit van dag tot dag beter gaat worden.

We vonden het zeer speciaal dat Brian May voor deze gelegenheid in het finale nummer “Bohemian Rhapsody” meespeelde. Dit was absoluut de kers op de taart. Ook Queen-drummer Roger Taylor was aanwezig. We Will Rock You is een zeer dynamische productie met prachtige speciale effecten qua licht, projectie en decor. De muziek wordt fantastisch gespeeld door de talentvolle band. Je verlaat met een glimlach het theater en dat is toch precies waarvoor ze allemaal zo hard werken?

We Will Rock You is exclusief te zien in het Beatrix Theater in Utrecht. Kaarten voor We Will Rock You zijn via See Tickets te bestellen.

Tekst: Debby van Rooijen – Foto’s: Roy Beusker

44 Reacties // Reageer

44 thoughts on “Recensie: We Will Rock You

1. Gerrie Hekman

In het stukje over John is het woordje “lijkt” goed gekozen, want ik heb inmiddels de show twee keer gezien en ik vind de chemie tussen John en de cast en Marjolein in het bijzonder juiste heel erg goed.

2. sandra

Ik vind inderdaad de chemie tussen Marjolein en John erg goed. Ook de andere spelers zijn al erg op elkaar ingespeeld. Ik heb de voorstelling nu 2 keer gezien. 1 keer met Charly en 1 keer met John. Vind dat ze het beiden erg goed doen. Heerlijke muziek, erg goede zang en verrassend goed spel van allemaal. Een voorstelling die je niet mag missen dit seizoen.

3. Mar

Ik ben het niet eens met je mening over John. Hij zet een geweldige Galileo neer en met de chemie is niets mis,Bovendien vond ik hem de twee keer dat ik geweest ben heel erg goed te verstaan.
    Verder zeg je dat Charly de rol van Brit in Duitsland al gespeeld heeft maar volgens mij was hij Galileo in Duitsland en geen Brit.

4. Peterke!

Ik ben 4 september geweest en ik moet zeggen dat ik de chemie tussen John & Marjolein zeer goed vond. Floortje vond ik persoonlijk het beste, maar dat komt sowieso omdat ik groot fan ben van Floortje. Ik vond het echt een zeer goeie musical en ik ga zeker weten nog eens.

5. Gwen

Ik denk dat ik wel begrijp wat Debby bedoelt. John is in de rol van Galileo een dromer, ietwat vaag en afstandelijk. Dat laat een echte chemie niet toe, dus eigenlijk briljant gespeeld. Mijn favoriet was echt Floortje. Wat een strot en wat een verrassing. Het Idols meisje is gegroeid. Charly heeft volgens mij ook Brit wel eens gespeeld in Duitsland als alternate.

1. Debby

Ik dacht dat idd ook dat Charly Brit had gespeeld in Duitsland als alternate. Als dat niet zo is, sorry.

1. Charly

Ik heb Britt nooit gedaan, alleen Gali
        Bedankt voor de goeie recensie!

Gr Charly

1. Dora

Dag Charly, heb je 31 augustus gezien in de rol van Galileo. Mijn petje af. Heb van je genoten. Zowel van je stem als spel. Groetjes Dora

2. Debby

Nou Charly dan is het helemaal geweldig dat je in korte tijd zo’n prestatie kan leveren! Ik ben echt onder de indruk!

6. Dora

Snap niets van deze recensie en die andere recensie op Muscalworld. Wie zijn deze mensen achter de recensies ? Hebben zij er wel verstand van? Alles was perfect zowel zang als spel. Een echte aanrader deze show.

7. Gwen

Ik denk dat de doorgewinterde musicalbezoeker zoals deze recensisten er kritischer naar kijken dan de gemiddelde bezoeker of Pia- of John-fan. Uiteindelijk gaat het om het algehele gevoel en dat is goed.

8. Dora

Ik ben een enthousiaste musicalbezoeker ( misschien daarom minder kritisch) maar snap net zoals jij dat de rol van “Galileo de dromer “eigenlijk op zich zelf staat en dus daarom bepaalde chemie naar de andere rollen niet toestaat. Om met jou te spreken “Briljant gespeeld dus”. Dit hadden deze recensisten ook moeten zien.

1. bas

Ik denk dat de recensisten van beide sites een goede kennis en een goed beeld van musicals hebben. Zij hebben het hier natuurlijk niet over de chemie van gespeelde rollen, maar over de acteurs. Ik snap volkomen wat ze bedoelen, ik vond het zelf namelijk ook. Ze spelen het goed, maar er moeten nog wel flink wat voorstellingen overheen willen ze volledig op elkaar ingespeeld zijn.
      Wat ik wel erg jammer vind is dat John de fysiek van Freddy niet goed overneemt, in elke productie kan je zien dat dit de bedoeling is. Helaas valt het bij sommige wat tegen, maar kijk maar naar Tony Vincent of Ricardo Afonso!
      Wat wel weer opmerkelijk is is dat het ensemble niet gelijk gaat met dansen. Dat is de laatste paar jaar in NL altijd zo. Evita was de uitzondering. Toch is het een gave show! Ben benieuwd naar de understudy van John en Alternate van Pia, namelijk Sandor en Antje!!

1. Gerrie

John speelt Galileo en Galileo is geen Freddy, dus snap niet helemaal wat je bedoeld, want er wordt overal steeds op gehamerd dat John dus geen Freddy hoeft te zij, maar juist een eigen invulling van de rol.

9. Barbara

Gisteravond, 07-09, heb ik de voorstelling mogen beleven en moet eerlijk bekennen dat het mijn verwachtingen volledig heeft overtroffen.
    Spel ging soepel in elkaar over waardoor alle grappen heel natuurlijk waren en ook goed “vielen” in het publiek.

John heeft idd een dromerige rol maar zet die op een heel natuurlijke manier neer en er was absoluut chemie tussen hem de de rest van de cast. Wat een enorme goede stem die uitstekend geschikt is voor de nummers van Queen. Op sommige momenten had ik zelfs het idee naar Freddy te luisteren ipv John: grote klasse.

Marjolein’s stem kleurt prachtig met die van John en haar acteerkunsten zijn erg goed en ongelovelijk grappig. Het meest verrast was ik door Floortje:wat een stem en ook een groot acteer talent! Van Charly had ik al veel mooie dingen gehoord en dat werd niet alleen bevestigd maar zelfs overtroffen.

Ik hop zeer snel weer in het theater te zitten om de voorstelling nogmaals te mogen beleven.

Cast WWRY: hartelijk dank voor een onvergetelijke avond.

Barbara.

10. Malou

Ik ben gister naar ‘We Will Rock You’ geweest en ik vond de zang helemaal geweldig. Alleen mogen ze iemand anders kiezen voor Killer Queen. Sorry Pia, je hebt een hele goede stem en je weet wat je er mee moet doen maar het mag een toontje lager. De musical is een hommage aan Queen en Freddy Mercury, het is niet de Pia Douwes-show. John Vooijs en Marjolein Teepen vond ik geweldig samen. Hun stemmen passen goed bij elkaar. Ook grote complimenten aan Floortje Smit en Charly Luske. Vooral Floortje ontroerde me met Only the good die young. Misschien dat ik er nog een keer heen ga als Antje Monteiro Killer Queen speelt.

11. Joop

Gisteren naar deze geweldige show geweest. Absolute top Marjolein, geweldig zoals jij Scaramouch speelt. Inderdaad viel ook mij Pia heel erg tegen, je zit in de jury van op zoek naar…, maar voor deze rol had jezelf moeten passen. Charly Luske als Galileo was voor de pauze redelijk maar hij maakte heel veel goed na de pauze.
    Dank jullie wel voor een geweldige avond.

12. Imelda

Een fantastische show. Decor, licht, kostuums, zang, de band. Alles was tot in de puntjes uitgewerkt. De muziek van Queen blijft natuurlijk ook steen goed.
    Charly Luske heeft mij aangenaam verrast. Was een tijdje geleden naar The Full Monty gaan kijken en vond dit helaas een nogal amaturistisch voorstelling. Zangkwaliteit nogal mager. Maar hier komt Charly zeer goed tot zijn recht!! Ook Majolein en Floortje, wat een gouden strotten hebben jullie zeg, geweldig! Pia is eigenlijk “te goed” voor deze show. Een geweldige zangeres en actrice maar voor We Will Rock You fout gecast.

13. Mandy

Ben gister onverwachts geweest. Het is echt GEWELDIG!!! alles klopt gewoon, verhaal, stemmen, kostuums, decor alles!

14. Henk

Werkelijk zonde van ons geld. Flinterdun verhaal, humor was van zeer bedenkelijk niveau, dans ondermaats. Enige lichtpuntje vond ik de zang en de kostuums.
    Ik zou echt iedereen deze musical willen afraden, maar zo te lezen zijn er ook veel mensen wel positief. Nou ja, ieder zijn meug zullen we maar zeggen.
    Ps afterparty stelde niets voor. Er zaten ong. 20 man…..

15. emmetje

Fantasche musical, maar Pia hadden ze eruit moeten laten!

16. kayaminnie

Ja inderdaad, Pia is fantastisch maar niet als killerqueen.
    Haar stem past gewoon niet bij het genre. Gisteravond nog geweest John was weer fantastisch.

17. hannie

Erg kinderachtige show. Pia Douwes was dramatisch slecht.

18. marian

vrijdagavond 26 november met 5 vriendinnen vol verwachting naar deze musical geweest. Dramatisch slecht, kinderachtige scenes en slechte dans.Prachtige nummers van Queen in het Nederlands vertaald, vreselijk. Wij willen ons geld terug!

1. kim

beetje een rare reactie heb nog nooit zoiets negatiefs gelezen!
      en echt dans komt weinig voor in deze voorstelling want daar draait het helemaal niet om, en de dans die ze hier doen zijn perfect voor de liedjes die erbij horen.

er zijn 3,5 vertaald dus ik weet niet waarom je daarover klaagt?

alleen :
      radio gaga
      play the game
      killerqueen

en kleine stukjes van one vison en i want to break free.

ik vind de musical geweldig!
      en ik bezoek elke musical!
      gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening maar dit vind ik wel heel erg om te lezen.

19. Dennis

Gezien alle (zeer) positieve recensies op deze musical ben ik donderdag 18 november vol verwachting naar deze musical gegaan. Hoewel we eerste rang zaten, waren onze plaatsen op rij 23 en ook nog helemaal aan de zijkant. Het zicht, maar vooral het geluid, was hier bijzonder slecht. Mijn reactie op deze musical: wat een drama! De meeste acteurs komen de eerste ronde van een willekeurige talentshow niet door wat betreft zangtalent. De acteerprestaties van enkele acteurs is zeer onder de maat. Queen songs in het Nederlands vertalen moet direct verboden worden. Wat een drama! het klinkt niet en de teksten zijn ook van een zeer laag niveau. Er wordt direct gestart met een Nederlandse versie van Radio gaga, wat mijn humeur direct heeft verpest. HIER KWAM IK NIET VOOR! Is er dan helemaal niets positiefs te melden…. Tsja, het laatste kwartier is geweldig. Mooie Queensongs die ‘vrij aardig’ gezongen worden. Natuurlijk haalt niemand het niveau van Freddy, maar dit was zeker een voldoende. De meeste voldoening komt van het publiek wat prachtig reageert als We will rock you wordt ingezet. Ik was verast dat ik zelf ook ging staan en mijn handen in de lucht deed bij Bohemian. Voor mij als Queen fan was dit geen leuke ervaring. Thuis wel direct mijn cd’s afgestoft en hier heerlijk van genoten. Als je een Queenfan ben, ga hier zeker heen, maar verwacht niet teveel. Dit is geen musical waar veel talent in speelt. Jammer!

20. Rob Prinsen

Vanmiddag de musical We will rock you bekeken in Utrecht. We hebben een heerlijke middag gehad …en toch ook weer niet. Voor onze ogen (zaten in het midden op de voorste rij) zagen we een van de danseressen het gat in vallen! We voelden zelf de pijn van de smak die ze gemaakt moet hebben. De voorstelling werd ook heel terecht direct stop gezet maar na ongeveer 20 minuten weer vol verve door de cast opgepakt. Wat heb ik een ontzag voor deze troep mensen gekregen! Via een spontane hi five met Scaramouch kon ik mijn dank voor hun inzet overbrengen. Dank allemaal en veel beterschap wensen wij toe aan de betrokken danseres.

21. Raymond

Afgelopen zaterdag naar We will Rock You geweest. Ik had vooraf geen verwachting en dat was maar goed ook.Muziek fantastisch, meeste stemmen waren waanzinnig goed, de band was uitmuntend !!!!
    Maar wat een slap verhaal erom heen.Totaal niet boeiend. Geen musical die ik zou aanraden.

22. Peter

Gisteren naar de show geweest. Wat een vreselijke kinderachtige humor en een slecht bedacht kleuter verhaal. Ik wou graag wat leuks vertellen maar sorry… ik snap ook echt niet dat mensen goede recensies schrijven.. Iedereen moet zelf weten wat leuk en grappig is, maar ik vond het in ieder geval niet leuk (samen met mijn partners..)

23. marian

Helaas, van een Joop van de Ende productie had ik echt veel meer verwacht. Ben het met de laatste schrijvers helemaal eens. Wat een dun verhaal en kinderachtig humor. De zang viel ook erg tegen, erg schreeuwerig, voornamelijk van de Killer Queen. Het laatste kwartier maakte gelukkig een hoop goed. Vorige week naar Mary Poppins geweest, daar werd echt veel beter gezongen. Echt jammer.

24. Lotje

Nou, ik heb was er gisterenavond ook bij en ik heb wèl genoten van de voorstelling. Ik moest af en toe echt slikken… de Queen-nummers blijven me nl. ontroeren. Als Freddy dit nog mee had mogen maken dan was ie met recht trots geweest.
    En het verhaal is dan misschien wat aan de ‘slappe’ kant, maar je komt uiteindelijk voor de muziek van Queen.
    Af en toe een lach, wat sarcasme en kleuterhumor met een lekkere beat. Heeeerlijk!

25. Martijn

Ik ben er vanmiddag heen geweest, wij hadden de hele orginele cast , het is geen musical met een goed verhaal maaaaar wel een enorm mooie musical met mooie muziek en wanzinig veel licht effecten . Wij hadden antje als killerqueen en ze deed t goed! Ik snap de reacties niet egt ik vond t een leuke musical een 8!

26. pr

Wat een voorstellng. Mager verhaal, nederlandstalig gezongen, een paar liedjes dan. lang genoeg om tijdens de pauze weg te gaan. Very disappointing show.

27. Charlotte

Ik ben vanmiddag samen met mijn vechtgenoot naar de musical geweest. Het eerste liedje (GAGA) werd in het Nederlands gezongen, ik was bang dat de hele musical in het Nederlands zou zijn, en dat ik voor de pauze weg zou lopen, gelukkig werden er genoeg songs in het Engels gezongen. Ik had geen hoge verwachtingen maar hoopte wel dat ik het heel leuk zou vinden. En ik vond het FANTASTISCH!!! Het verhaal op zich is natuurlijk mager, maar wat wil je dan? Toen QUEEN de muziek schreef jaren geleden, was het niet de bedoeling om van hun hele oeuvre een musical te maken. Ik vind het heel knap hoe de producers van de zeer diverse songs toch een verhaal hebben kunnen maken. En de humor die er in gebracht was maakte juist dat het verhaal goed te behappen was, ik vond het in elk geval niet kinderachtig. Ik ben een fan van Queen en mijn man niet (hij vind hooguit 2 of 3 songs leuk). Hij is meegegaan voor mij en had niet gedacht dat hij het redelijk goed zou vinden. Hij vond het zeker niet slecht, wat hij van te voren wel had gedacht omdat hij niet van musicals houdt.
    Ik denk dat degene die een “echte musical” verwachten niet moeten gaan. Als je van de muziek van Queen houdt moet je zeker gaan. De zangers en zangeressen zingen heel goed en zuiver en ook de band speelt erg goed, mijn complimenten. Verder vond ik het decor mooi.
    SUPER, SUPER, SUPER!!!
    Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
    Liefs Charlotte.

28. Karin Berkhout

Ik ben gisterenavond met mijn man geweest.
    Het was een feest van het begin tot het eind.
    De muziek en zang was ronduit fantasties.
    Het publiek kwam alleen wat laat op gang om mee te doen.
    Maar toen het eenmaal begon met klappen en stampen hield het niet meer op!
    De band speelde ook super,op de weg naar huis,gelijk mijn kinderen gebeld met het advies om ook te gaan met hun partners.
    Aan de spelers wil ik zeggen ENORM BEDANKT xx Karin Berkhout

29. Ingrid

Wij zijn een aantal weken geleden geweest naar We will rock you met onze dochters (10 en 7). We vonden het fantastisch en de meiden waren er ook helemaal vol van. Ze kenden wel de muziek van Queen al goed omdat dit vaak opstaat hier thuis. We zagen Lara Grunfeld als Scaramouche en Danielle Veneman als Killer Queen. Beide dames waren fantastisch! De rest van de (originele) cast was ook super!! 6 weken lang hebben we hier thuis niets anders gedraaid dan de CD van de musical en we zijn afgelopen zondag weer geweest. Opnieuw hebben we ontzettend genoten. Het leuke is dat je dan weer andere dingen ziet en je weet dan waar je op moet letten. Nu hadden we Marjolein als Scaramouche, die ook erg goed was en de Killer Queen werd gespeeld door Anne Stalman. Ze deed het goed, maar haalde qua zang niet het niveau van Danielle. We willen hem nog wel een keer zien… Ik heb alleen maar lovende woorden voor deze musical!!

30. Carla

Gisteren eindelijk naar We Will Rock You geweest. Het was geweldig een feest van herkenning en zo knap gespeeld en gezongen. Super gewoon.
    We wilden de DVD kopen, maar helaas die was er niet meer. Wie kan mij daar aan helpen? We willen nog heel lang nagenieten namelijk.

31. A.L. van Hoek.

Ik vind het een erg toffe schow! Ze knallen en rocken de nummers vanm Queen er op een musical manier uit. Had er niet echt hoge verwachtingen van aangezien niemand aan Queen kan tippen maar het is een heel goede show. Vol power en energie, een absolute aanrader!

32. Karen

Wat een slechte musical. Het geluid stond VEEL te hard, waardoor zang vaak overstemd werd, maar ook regelmatig was te zang veel te hard en veel te schel waardoor je absoluut niet kon verstaan wat er gezongen werd. Het verhaal sloeg nergens op en de grapjes waren ook niet leuk. Ik heb welgeteld 2 x geglimlacht. Van een Van de Ende musical verwacht ik 100x betere kwaliteit.

1. JOPIE PIJNENBURG

beste Karin,

wij gaan op 13 augustus voor de 6e maal naar We will rock you. niet voor niks. de meest fascinerende muziek en dans die ik tot nog toe in mn leven heb gezien, ik ben 64. GEWELDIG, alles. groeten, Jopie

33. Betty

Och jaa Karen, smaken verschillen, je zult wel opgevallen zijn tussen al die genietende mensen, kietel je zelf eens misschien kun je dan lachen.

34. Ria Lievers

Met z’n zessen in de blind naar We Will Rock You gegaan.
    Ik had nl een mail gekregen dat de kaartjes nu goedkoper waren.
    Dus ik dacht dat is een leuk uitje om te trakteren.
    Vooraf wilde ik dan dineren. Tot m’n stomme verbazing mochten we niet dineren omdat ik goedkope kaartjes had van de Nationale Theater Kassa. En ik alleen kon dineren met bestelde plaatsen van See Tickets?????
    Zoiets mafs heb ik nog niet eerder meegemaakt.
    Nu gaan we dus een extra avond dineren met elkaar.
    Maar Marjolein we hebben van jou genoten. Je bent geweldig samen met Gallileo.

35. Jaap

Ben zaterdag voor de tweede keer naar We will rock you geweest. Ik heb net alle recensies doorgelezen en tja…over smaak valt niet te twisten. Als musicalfan (ik heb de meeste grote producties gezien)kan ik enigszins “deskundig” een mening geven. Grote pluspunten van deze musical zijn: De kwaliteit van de zang (buitengewoon sterk bij bijna alle solisten), de kwaliteit van de band (benadert de originele muziek van Queen, decor en licht (overdonderend) en de impact op de zaal (beide keren reageerde de zaal uitbundig. Ja, het is een dun verhaal maar dat geldt voor bijna elke musical. Ik vond de humor acceptabel, voor hoogstaande humor moet je naar een cabaret voorstelling, in een musical kan je geen subtiele humor verwachten, het zijn one-liners met een hoog “lach of ik schiet” gehalte. Uiteraard, je moet van de muziek van Queen houden maar ik vind deze musical zeer beslist de moeite waard en zou met plezier een derde keer gaan.

36. blaat

jemig, wat een script…